Polish Czech Danish Dutch English Estonian Finnish French German Irish Italian Latvian Lithuanian Norwegian Portuguese Russian Slovak Slovenian Spanish Swedish Turkish Ukrainian Welsh

ZALETY. CO UBRAĆ, JAK TRENOWAĆ?
Trening na świeżym powietrzu nawet przy niskiej temperaturze, to jedna z najlepszych możliwych aktywności, jaką można zaserwować naszemu ciału.
ZALETY ZIMOWEGO TRENINGU NA DWORZE
Wielu osobom trening zimą kojarzy się z przeziębieniami, ale regularny ruch na dworze przy odpowiednim ubiorze to gwarancja doskonałej odporności.
Dlaczego? Po wysiłku rośnie w naszym organizmie produkcja białych krwinek, a te z kolei chronią nasz organizm przed chorobami.
Nasze ciało po prostu się hartuje.
Trening na świeżym powietrzu to świetna okazja do dotlenienia się – co nie tylko po prostu wyjdzie nam na zdrowie, ale i usprawni naszą pracę mózgu (dużo szybciej się uczysz) oraz pomoże w lepszym spaniu!
JAK TRENOWAĆ ZIMĄ?
▶️Jeśli tylko możesz, oddychaj nosem. Dzięki temu ocieplisz powietrze i zmniejszysz ryzyko przeziębienia. Oddychanie przez gardło wzmacnia odporność, ale sprawdza się tylko, jeśli jesteś zdrowy.
▶️Zawsze pamiętaj o rozgrzewce. Zimą o wiele trudniej rozgrzać mięśnie, bo są bardziej spięte (skurcze mięśni też pomagają nam się ogrzać i utrzymać temperaturę)
▶️Trening przy niskiej temperaturze powinien być krótki – maksymalnie do godziny czasu.
JAK SIĘ UBRAĆ NA TRENING ZIMĄ?
▶️unikać wielu warstw, lepiej mieć ich z 2-4 maksymalnie
▶️unikać bawełnianych rzeczy
▶️koniecznie zadbać o rękawiczki, czapkę i szalik. To zestaw obowiązkowy, zwłaszcza czapka. Przez głowę najszybciej ucieka ciepło! No i chroni uszy przed zawianiem.

Dlaczego treningi powinny odbywać się na powietrzu także jesienią i zimą? Jak to możliwe, że dziecko nie przeziębi się, rozchoruje, podczas, gdy pada deszcz lub śnieg? Dlaczego efektywność zajęć na powietrzu jest o wiele większa niż w sali gimnastycznej? Co jest zdrowsze, trening na zimnym, świeżym powietrzu i na podłożu miękkim czy w ciepłym, suchym powietrzu na twardym podłożu w hali? Te pytania zadają sobie najczęściej rodzice najmłodszych piłkarzy. Przybliżamy argumenty za tym, że treningi na powietrzu w gorszej pogodzie mają o wiele więcej korzyści, niż zabawa w sali gimnastycznej.

 

Czytaj więcej...

Nie wszyscy trenerzy zatrudnieni w naszym klubie, są jednocześnie pedagogami pracującymi w różnych szkołach. Z pewnością jednak są nauczycielami, skutecznie realizującymi proces sportowej edukacji dzieci i młodzieży deklarującej przywiązanie do żółto-niebieskich barw. Z okazji Dnia Nauczyciela życzymy więc wszystkim szkoleniowcom nie tylko sportowych sukcesów, ale przede wszystkim szacunku, wdzięczności i uśmiechu swoich młodych podopiecznych. WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!

 

Oliwier od 2012 do 2018 roku reprezentował w bramce ŻÓŁTO-NIEBIESKIE barwy w roczniku 2004!
Trenerami zawodnika byli: Dariusz Schwarz oraz Arkadiusz Zagórski.
Wielokrotny Młodzieżowy Reprezentant Polski U16.

Za nami wakacje, czas wypoczynku ale też treningowej pracy, szczególnie intensywnej na obozach. Wszyscy zawodnicy i trenerzy w pełnej gotowości już grają w ligach lub lada dzień je zaczną. Nowy sezon to także nowe wyzwania organizacyjne. W procesie certyfikacji PZPN, w którym uzyskaliśmy Złotą Gwiazdkę, pomimo stale trwającego stanu epidemicznego, staramy się wdrażać nowe zadania aby nasi podopieczni pracowali jeszcze skuteczniej na każdym treningu. Dzięki sfinansowaniu z budżetu miasta Gdyni ale też w obliczu naszej determinacji, Gdyńskiemu Centrum Sportu udało się zmodernizować oświetlenie na witomińskim obiekcie, za co jesteśmy wdzięczni.  

Czytaj więcej...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liczba odwiedzin: 1163863
Sportowe szkolenie dzieci i mlodziezy w SI Arka, wspolfinansowane jest przez gmine Gdynia.
© SI ARKA GDYNIA 2012